۱۳۹۸ مهر ۲۳, سه‌شنبه

دفترچه راهنمای ساعت سونتو M1 و M2

دفترچه راهنماي ساعت سونتو سري M1 و M2

توجه 1: اين ترجمه، ترجمه ويرايش نشده مي باشد و داراي تعدادي غلط تايپي و اشکال در جمله بندي مي باشد که به تدريج و در ويرايش هاي بعدي اشکالات آن برطرف مي گردد
توجه 2: هر گونه کپي کرداري و به هر شکل از محتويات اين صفحه ممنوع مي باشد و فقط لينک به اين صفحه مجاز است
 

راهنماي استفاده از ساعت های سونتو سري ا‌م ( M1 / M2 )

 
۱. به گروه کاربران سونتو سري ا‌م خوش آمديد
۲. قطعات و بخش‌هاي مختلف صفحه نمايش
۳شروع استفاده از دکمه‌هاي دستگاه
 ۴ شروع استفاده
     ۴-۱ تخمين مرحله ورزشي مناسب براي کاربر
۵ نحوه استفاده از قفل دکمه ها
۶ استفاده از کمربند ضرب قلب
۷ شروع ورزش
      ۷-۱ عيب يابي‌ و رفع عيوب
۸ در حين ورزش
    ۸-۱ نواحي ضربان قلب
۹ نمونه يک برنامه ورزش هفتگي: از  مرحله بسيار ضعيف تا بسيار قوي
۱۰ پس از اتمام ورزش
۱۱ مرور سابقه و روند تمرينات
        ۱۱-۱ سابقه و روند ورزش
        ۱۱-۲ تمرينات قبلي‌
۱۲ تنظيمات دستگاه
         مثال : تنظيم ساعت و زنگ دستگاه
               ۱۲-۱ تنظيمات اوليه و حالت خموشي ( خواب موقت)
               ۱۲-۲ تغيير زبان
۱۳ مراقبت و نگهداري
   ۱۳-۱ تعويض باطري
   ۱۳-۲ تعويض باطري کمربند ضربان قلب
۱۴ مشخصات دستگاه
        ۱۴-۱ مشخصات تکنيکي دستگاه
        ۱۴-۲ علائم تجاري
        ۱۴-۳ امتياز FCC 
        ۱۴-۴  CE 
        ۱۴-۵  ICES    
        ۱۴-۶ حقوق تکثير انحصاري محصول(ثبت اختراع)
        ۱۴-۷ حق اعطاي امتياز
        ۱۴-۸ دور ريختن دستگاه
 
۱.به گروه کاربران سونتو (سونتو) سري ا‌م  خوش آمديد! 
 
 
از شما براي انتخاب مانيتور هاي M1/ M2  متشکريم !! اين مانيتور‌ها به کليه ابزار اوليهٔ ضروري مجهز ميباشند که به شما  در راه رسيدن به اهداف ورزشيتان کمک مي‌کند.
سونتو (سونتو)‌هاي سري ا‌م ثبت ضربان قلب را در حين ورزش ساده و راحت ميسازد، در يک مدت زماني‌ واقعي‌ ضربان قلب و کالري‌هاي را که بدن ميسوزاند ثبت مي‌کند و بالاخره با ثبت و انعکاس تمامي‌ اين نشانه ،از بودن شما در منطقه مناسب ضربان قلب اطمينان حاصل مي‌کند.
ابعاد مختلف صفحه کليد  اين دستگاه به نوعي طراحي شده اند تا تمرينات کاربر به کاراترين حد ممکن برسد.از جمله اين امکانات :
  • استفاده راحت از اين دستگاه به خاطر وجود فقط ۳ دکمه واقع در کنار صفحه، صفحه نمايش بزرگ و امکان انتخاب بين ۹ زبان زنده.
  • راهنماي موجود براي تمرينات که در يک زمان مفيد , کالري‌هاي مصرف شده و ضربان قلب کاربر را نشان ميدهد.
  • تعويض اتوماتيکي بين دو ناحيه مختلف ضربان قلب.
  • خلاصه تمام ورزش‌هاي انجام شده توسط کاربر.
  •  کمربند ضربان قلب با استفاده راحت و قابل رقابت با تمامي‌ تجهيزات ديگر ورزشي.
هدف از فراهم سازي اين دفترچه راهنما,  اينست که دارندگان اين دستگاه حداکثر استفاده را از ورزش روزانه خود ببرند  .با مطالعه دقيقتر اين دفترچه ميتوانيد استفاده از سونتو سري ا‌م خود را لذت بخش تر از هميشه سازيد.ضمنا توجه داشته باشيد که  پايان زمان ورزش روزانه شما  دليلي‌ براي خاتمه تمرينات شما نيست! چرا که با مراجعه به وب سايت www.movescount.com ميتوانييد تمامي‌ جنبه‌هاي يک حرکت ورزشي خاص را بيابيد.
همين امروز آغاز کنيد .به اين وب سايت مراجعه کرده و ثبت نام نمائيد .شايد اين موضوع  به شما کمک کند تا به هدف اصلي‌ ورزش کردن يعني‌ نشاط و انگيزه بيشتر دست پيدا کنيد.
 نکته : يادآور مي‌شويم کاربران ميتوانند با ثبت دستگاه خود در سايت www.suunto.com از حمايت همه جانبه اين شرکت از دستگاهشان اطمينان حاصل نمايند.
 
 
 قطعات و بخش‌هاي مختلف صفحه نمايش
به روز کردن وزن کاربر
مناطق مختلف اچ  آر (ضربان قلب)  منطقهٔ ۱، ۲ ،۳ (سابقه تمرينات و روند آنها)
زنگ دستگاه
تنظيمات
مرجع دکمه‌هاي صفحه
قطعه تمامي‌ صداها
زمان بر حسب ۱۲ ساعت
قفل دکمه ها
مرجع دکمه‌هاي صفحه (قسمت پائين)
تنظيم شدت تمرينات و مقادير آن
انديکاتور (تنظيم کننده) براي مدت فشار طولاني‌
نشانگر ضعف باتري
منطقه مربوط به اطلاعات دستگاه
 دفترچه راهنمای سانتو
 
 
 
۳ شناخت و استفاده از دکمه ها
 
دکمه های ساعت سانتو
 
با استفاده از دکمه‌هاي زير کاربر ميتواند به موارد زير دست يابد.
 دکمه     ( شروع / توقف):
  • انتخاب ورزش، سابقه و روند تمرينات قبلي‌ کاربر ،تمرينات پيشين.  
  • شروع و خاتمه دادن به ورزش.
  • بالا بردن شدت / صعود به مرحله بعد.
دکمه     (بعدي):
  • تعويض صفحات.
  • با فشار و نگاه داشتن بر روي دکمه : ورود به صفحه تنظيمات و يا خروج از آن.
  • پذيرفتن و رفتن به گام بعدي.
دکمه:     (قفل):
  • قفل کردن دکمه     به وسيله فشار بر روي دکمه  و نگاه داشتن آن.
  • کم کردن شدت تمرين/ رفتن به مرحله پائين تر  .
 
۴ شروع استفاده
با شخصي‌ سازي سونتو (سونتو) سري ا‌م براي خودتان، شروع کنيد. تا يک مانيتورينگ ساده و قابل اطمينان کسب کنيد.در حين تنظيمات شخصي‌ شما در واقع اين دستگاه را در راستاي فعاليت‌ها و خصوصيات فيزيکي‌ بدن خودتان ميزان مي‌کنيد. استفاده همزمان ساير محاسبات موجود در دستگاه از تنظيمات مشابه اهميت انتخاب و تنظيم دقيق اين شاخص‌ها را از طرف شما بيش از پيش ميسازد. 
:  توجه داشته باشيد که زمان کافي‌ را براي ميزان نمودن  تنظيمات اوليه اين دستگاه اختصاص دهيد.بعضي‌ از اين تغيرات نيز ميتواند در زمان‌هاي بعدي با ريست کردن دستگاه انجام پذيرد. 
به منظور ميزان ابتدايي دستگاه :
۱.هر کليدي را ميتوانيد براي فعال سازي دستگاه فشار دهيد ،سپس صبر کنيد تا واحد مربوطه فعال شده و کلمه ۲ ثانيه تامل کنيد hold 2 sec  روي صفحه نمايش پيدا شود.در اين زمان دکمه     را فشار داده و نگاه داريد تا به تنظيمات اوليه دستگاه وارد شويد .
۲.براي تعويض مقادير مربوطه دکمه    را فشار دهيد.
۳.با فشار    شما مقدار واقع در صفحه را پذيرفته‌ايد و به تنظيمات بعدي وارد ميشويد. چنانچه مي‌خواهيد به تنظيمات قبلي‌ باز گرديد بايد دکمه   را فشار دهيد.
۴.اگر آماده هستيد دکمه تأييد   را فشار داده و تنظيمات کنوني را بپذيريد ، اما در صورتي که مي‌خواهيد دوباره تغيراتي‌ را ايجاد نمائيد با فشار دکمه   به تنظيمات اوليه باز گرديد.
نحوه استفاده از ساعت سانتو
 
کاربران ميتوانند تنظيمات اوليه زير را نيز انجام دهند:
  • زبان دستگاه: انگليسي‌ ،آلماني‌ ، فرانسوي ، اسپانيايي،پرتقالي، ايتاليايي،هلندي،        .
  • واحدها: متريک و يا ايمپريال
  • تاريخ
  • تنظيمات شخصي‌ : تاريخ تولد ،جنسيت،وزن
 نکته : حداکثر ضربان قلب يک انسان ماکسيمم تعداد بارهاي است که قلب آن شخص در بالاترين شدت در يک دقيقه مي‌‌زند.زماني‌ که شما سال تولد خود را وارد دستگاه مي‌کنيد ،دستگاه به طور خودکار حداکثر ضربان قلب را براي شما تنظيم مي‌کند.
استفاده از فرمول) ۲۰۷-۰.۷* سنّ يک فرد) توسط کالج داروهاي ورزشي آمريکا منتشر شده و ترويج يافته است. چنانچه کاربر با استفاده از اين فرمول حداکثر ضربان قلب خود را محاسبه کند ميتواند اين مقادير را با مقاديري که دستگاه به طور اتوماتيکي به او داده است تطبيق دهد.
براي اطلاعات بيشتر در مورد ميزان نمودن دستگاه در آينده کاربران ميتوانند به فصل ۱۲ اين دفترچه ( قسمت تنظيمات) در صفحه ۲۲ مراجعه نمايند.
براي ديدن تاريخ و همچنين ثانيه زمان مربوطه در صفحه مختص زمان دکمه    را فشار دهيد در غير اين صورت بعد از گذشته ۲ دقيقه صفحه نمايش براي ذخيره طول عمر باتري معمولا فقط زمان را بدون ثانيه‌ها نشان ميدهد.
 
۴-۱. تخمين مرحله مناسب ورزشي کاربر
براي کمک گرفتن در حين ورزش هر کاربر نياز دارد تا مرحلهٔ کنوني‌ آمادگي جسماني خود را وارد قسمت تنظيمات اوليه سيستم نمايد.
براي اين کار يکي‌ از موارد زير را انتخاب کنيد:
بسيار ضعيف: چنانچه شما استفاده از آسانسور و رانندگي‌ را به راه رفتن ترجيح مي‌دهيد و يا فقط بعضي‌ اوقات قدم ميزنيد ، و فقط گاهي و در موارد خاص به طور موثر و شديد ورزش مي‌کنيد که باعث تنفس سنگين و عراق ريزي ميشود شما در اين مرحله قرار ميگيريد.
ضعيف:چنانچه شما معمولاً بين ۱۰ تا ۶۰ دقيقه در هفته ورزش مي‌کنيد ،اين تحرک هفتگي فعاليت فيزيکي‌ نسبتا کمي‌ را به دنبال داشته و بيشتر جنبه سرگرمي دارد.بازي گلف ،اسب دواني،ورزش‌هاي سبک ،ژيمناستيک،وزنه برداري،تنيس روي ميز ، بولينگ و يا باغباني و کار در هئاعت منزل از اين نمونه فعاليت‌ها به شمار ميروند .
قابل قبول: اگر شما حدوداً ۱ مايل يا کمتر (حدوداً ۶/۱ کيلومتر) در هفته ميدويد يا کمتر از هفتگي نيم ساعت فعاليت ورزشي انجام مي‌دهيد  در اين زمرهٔ قرار ميگيريد.
خوب: در صورتي‌ که شما ۱ تا ۵ مايل در هفته ميدويد يا ۳۰ تا ۶۰ دقيقه در هفته ورزش مي‌کنيد در اين مرحله هستيد.
خيلي‌ خوب:افرادي که ۵ تا ۱۰ مايل( ۸-۱۶ کيلومتر) در هفته ميدوند و يا ۱ تا ۳ ساعت در هفته ورزش ميکنند جزو اين دست هستند.
بسيار عالي:اين رده شامل افرادي ميشود که ۱۰ مايل يا بيشتر ( ۱۶ کيلومتر) در هفته ميدوند يا بالاي ۳ ساعت در هفته فعاليت فيزيکي‌ انجام ميدهند.
۵ استفاده از قفل دکمه
با فشار بر روي دکمه     و نگاه داشتن آن شما قادر به قفل کردن و همچنين باز نمودن دکمن    هستيد. در صورت قفل بودن دکمه          علامت     بر روي صفحه نمايش نمودار است.
 
راهنمايي‌  توجه داشته باشيد که با قفل نمودن دکمه     ميتوانيد از شروع و يا توقف تصادفي کورنومتر ( گام شمار) در حين ورزش جلوگيري کنيد.
 نکته:چنانچه دکمه     در حين ورزش قفل باشد ،شما باز هم قادر خواهيد بود تا با استفاده از دکمه      صفحات  مربوطه را تعويض کنيد.
 
۶ نحوه استفاده از کمربند مخصوص ضربان قلبدر ابتدا با تنظيم طول کمربند از راحتي‌ کمربند روي بدنتان اطمينان حاصل کنيد .تنظيم بند بايد به نوعي صورت گيرد که کمربند در حين تنگ بودن راحت باشد.نقاط تماس کمربند را با آب يا ژل  مرطوب سخته و آن را روي بدنتان قرار دهيد.در ضمن مطمئن باشيد که کمربند در قسمت وسعت سينه تان قرار دارد و فلش قرمز به سمت بالا اشاره مي‌کند.
کمربند M1
 کمربند مخصوص ضربان قلب ساعت سانتو - فروشگاه شب تاب.نت
 
کمربند ا‌م ۲
 کمربند ضربان قلب مدل سانتو ام 2 
اخطار:  تمامي‌ افرادي که داراي دستگاه‌هاي تنظيم ضربان قلب، دستگاه انقباض عضلات و يا ساير دستگاه‌هاي جا ساز شده در بدن اشخاص ميباشند با مسئوليت خود از اين کمربند استفاده ميکنند.چرا که ما براي اين گونه افراد ، قبل از هرگونه استفاده از آن تست ورزش را تحت نظر يک دکتر متخصص پيشنهاد مي‌کنيم.اين آزمايش ميتواند شما را از صحت  اعتماد و امنيت استفاده همزمان اين دستگاهها مطمئن سازد.ضمنا ما به شدت تاکيد مي‌کنيم تا قبل از هرگونه استفاده از دستگاه و شروع يک برنامه عادي تمرينات ورزشي با پزشک خود مشاوره کنيد.زيرا که تمرين با اين محصول ميتواند خطراتي را براي افرادي که مدتي‌ است ورزش نکرده اند به دنبال داشته باشد.
 
نکته:کمربند ضربان قلب (اچ آار) با داشتن مشخصه IND قابل رقابت با اکثر وسايل ورزرشي است که داراي نمودگر ضربان قلب ميباشند.سونتو سري م همچنين  قابل رقابت با کمربند راحت  دوال  سونتو  مي‌باشد (مشخصات        و             )
 
۷ شروع ورزش:
۱.نقاط تماس را مرطوب سخته و کمربند را به تن‌ کنيد .
۲.در صفحه نمايش زمان ، براي انتخاب تمرين مورد نظر و شروع ورزش دکم                                                را فشار دهيد   .
۳. به وسيله دکمه    ورزش مربوطه را تأييد کنيد.
۴. با فشار     ثبت ورزش خود را آغاز نمائيد .
 نکته : توجه داشته باشيد که چنانچه با وجود تلاش‌هاي شما براي برقراري ارتباط بين سيگنال‌هاي ارتباطي‌ اين ارتباط صورت نگيرد ديگر سيگنال‌هاي مذکور روي صفحه نمايش دستگاه نمايانگر نخواهند شد! در اين حالت شما فقط به زمان دسترسي خواهيد داشت.براي دستيابي به اطلاعات در طول ورزش بايد قادر باشيد تا مقادير ضربان قلب را در صفحه ببينيد.
راهنمايي‌  : ضمنا بخاطر داشته باشيد که در حين ثبت تمرينات با فشار دکمه         زمان و ضربان قلب نمايانگر ميشوند.
 
شروع ورزش با ساعت سانتو - www.shabtab.net
 
راهنمايي‌  : ياد آور مي‌شويم که کاربران بدون نياز به کمربند ضربان قلب ميتوانند از سونتو  سري ا‌م به تنهاي به عنوان يک گام شمار( کرنومتر) استفاده نمايند.در زمان انجام ورزش با فشار دکمه        از مدت زمان انجام تمرين بدون نياز به ضربان قلب با خبر شويد.
راهنمايي‌  : بهتر است قبل از شروع ورزش بدن خود را گرم کرده و پس از اتمام بدن را با ملايمت سرد کنيد.هر دوي اين عمليات بايد در فشار کم و شدت پائين انجام پذيرد( ناحيه اول ضربان قلب و يا پائين تر)
در مورد استفاده از نواحي مختلف ضربان قلب در بخش ۸-۱ اين دفترچه مربوط به حوزه‌هاي ضربان قلب در صفحه ۱۵ بيشتر بخوانيد.
 
۷-۱ عيب يابي‌ و رفع نواقص
سونتو (سونتو) سري ا‌م با استفاده از سيستم مخابره‌اي رمزي از اختلال در خواندن اطلاعات توسط دستگاه جلوگيري مي‌کند.اما با اين حل ورزش کردن در نزديکي‌ خطوط فشار قوي هوايي‌ و مغناطيسي‌ ميتواند باعث اختلال سيگنال‌هاي مربوطه شود.
در صورت بروز اختلال در سيگنال و از دست رفتن آن کاربر ميتواند تمهيدات زير را انجام دهد:
  • از قرار گرفتن صحيح کمربند روي کمر اطمينان حاصل کند .
  • از مرطوب بودن محدوده الکترود‌ها روي کمربند مطمئن شود.
  • تمامي‌ ابزارها و دستگاه‌هايي‌ که ممکن است باعث وجود اين اختلالات باشد را از نزديکي‌ دستگاه دور کند.
  • و در صورت ادامه وجود اختلالات باطري دستگاه مورد نظر يا کمربند را با يک باطري جديد جايگزين کند.
 
 
۸  در هنگام ورزش
سونتو (سونتو) M1M2 در حين انجام ورزش نيز اطلاعات تکميلي مفيدي رو در اختيار کاربرانش قرار ميدهد.اين اطلاعات در ضمن کمک به استفاده بهتر از دستگاه ،انگيزننده و مشوق نيز ميباشند.
در زير نمونه‌اي از مواردي را که ميتواند در استفاده بهينه از دستگاه در هنگام تمرين کمک کننده باشد آورده ايم.
  • با استفاده از نمايه     در حين عمليات ورزشي از اطلاعات روبه رو آگاهي‌ حاصل خواهيد کرد:زمان واقعي‌ و مفيد در هنگام ورزش، تعداد ضربان‌هاي قلب و به طور  کامل تر متوسط تعداد ضربان قلب،کيلو کالري مصرف شده در يک برههٔ زماني‌ ،ناحيهٔ مناسب ضربان قلب که کاربر در آن بسر ميبرد و در انتها زمان.
  • با فشار بر روي دکمه    و  از توقف غير عمدي گام شمار جلوگيري نمائيد.
  • با فشار بر روي دکمه     به ورزش خود خاتمه دهيد.
              هنگام ورزش با ساعت سانتو - www.shabtab.net
راهنمايي‌  : با فشار بر روي دکمه      و نگاه داشتن آن تمامي‌ صداهاي دستگاه را در طول ورزش روشن و يا خاموش مي‌کنيد.توجه داشته باشيد در صورتي‌ که قبلا در بخش تنظيمات کلي‌ دستگاه گزينه تمامي‌ صداها خاموش (    ) را انتخاب نموده ايد ديگر قادر به روشن کردن صداها بوسيله دکمه مذکور نميباشيد( براي برگرداندن حالت به حالت اوليه و اطلاعات بيشتر به فصل ۱۲ دفترچه قسمت تنظيمات صفحه ۲۲ مراجعه کنيد)
 
۸-۱  حوزه‌هاي ضربان قلب
براي اطلاعات در مورد حداکثر تعداد ضربان قلب هر فرد به فصل ۴ دفترچه قسمت شروع تمرينات صفحه ۷ مراجعه کنيد.
نواحي مختلف ضربان قلب درصد مشخصي‌ از حداکثر تعداد ضربان قلبتان است.شدت ورزش هر شخص بوسيله زماني‌ که او در هر ۳ ناحيه ورزش مي‌کند ،تعيين ميشود.
آموزش  تمرينات ورزشي توسط نواحي مختلف يکي‌ از متد‌هاي آموزش ورزشي پايه گذاري شده است.
قراردادهاي از پيش تعيين شده اين متد به شرح زير مي‌باشد.
مرحله ۱  ( ۶۰-۷۰%): مرحلهٔ آمادگي جسماني ؛ اين مرحله جزو مراحل اساسي‌ و ابتدايي است که بيشتر براي کنترل و کاهش وزن مناسب مي‌باشد.
مرحله ۲  ( ۷۰-۸۰%):مرحله اروبيک ؛ بدنسازي و اروبيک که معمولا براي استقامت و پايداري تمرينات ورزشي مناسب ميباشند.
مرحله ۳ ( ۸۰-۹۰%) : مرحله آستانه‌اي ؛ اين مرحله معمولا براي پيشرفت ظرفيت اروبيک و انايروبيک و اوج گيري مناسب مي‌باشد .
 
راهنمايي‌  : براي رسيدن به يک مرحله خوب آمادگي جسماني کاربر ميتواند مرحله ۲ و ۳ را انتخاب کند.اما توجه کنيد که تمرين زياد و معمول در مرحله ۳ ميتواند مضر بوده و آسيب‌هاي جدي بدني به دنبال داشته باشد.
چنانچه براي اطلاع از از حوزه ضربان قلب که در آن به سر مي‌بريد دکمه         را فشار دهيد شما همچنين قادر به شيندن صداي مخصوصي که مربوط به تغييرات ناحيه ضربان قلب مي‌باشد خواهيد بود. 
  نکته : متد قراردادي مذکور در بالا از کلي‌ دستور عمل‌هاي نسخه پيچه شده توسط کالج آمريکايي  داروي ورزش پيروي مي‌کند.
 
۹ نمونه يک برنامه ورزشي هفتگي: از مرحله بسيار ضعيف تا مرحله بسيار قوي
جدول زير پيشنهاداتي را براي يک برنامه ورزشي خوب مطرح مي‌کند.همچنين چگونگي‌ استفاده بهينه از متد ناحيه‌اي را براي بالا بردن مرحله بدن سازي يک شخص به تصوير ميکشد.
مرحله
ناحيه ۱و کمتر
ناحيه ۱
ناحيه ۲
ناحيه ۳
ناحيه ۳ و بيشتر
هفته ها
خيلي‌ ضعيف
 ۲۵x ۱  دقيقه
۲۵x ۲ دقيقه
۱۵x ۳ دقيقه
 
 
۲
زير متوسط
 
۳۰x ۲ دقيقه
۲۰ x۲ دقيقه
 
 
۲
قابل قبول
 
۳۵ x۱ دقيقه
۳۰x ۲ دقيقه
۲۵ ۳دقيقه
 
۶
خوب
 
 
۴۰ x۳ دقيقه
۳۰ ۲دقيقه
 
۶
خيلي‌ خوب
 
 
 ۳۵ x۲  دقيقه
۴۰x  ۲دقيقه
۳۰x  ۱  دقيقه
۸
بسيار عالي‌
 
۶۰x ۱ دقيقه
۵۰x ۱ دقيقه
 ۴۰x ۲ دقيقه
۲۰ x ۲ دقيقه
 
 
۱۰ بعد از ورزش
بعد از اتمام ورزش کاربر ميتواند خلاصه‌اي از تمرينات انجام شده توسط خود را مرور کند.
۱. دکمه     را فشار دهيد تا ورزش را متوقف سازيد.
۲.با فشار مجدد دکمه    توقفتان را تائيد نموده و خلاصهٔ تمريناتتان را ببينيد.
۳.دکمه    را فشار دهيد تا ميان صفحات مختلف گذار کرده و يکي‌ را انتخاب کنيد.
۴.با فشار و نگاه داشتن دکمه   ميتوانيد به صفحه نمايش بازگرديد.
بعد از ورزش با ساعت سانتو
 
در صفحهٔ سابقه و مرور تمرينات انجام شده موارد زير به چشم ميخورد.
  • شروع زمان و تاريخ ورزش
  • مدت ورزش
  • درصد زماني‌ که به ترتيب در حين انجام ورزش در هر مرحله ضربان قلب ،در بالاي مرحله و در زير آن ،صرف شده است
  • مقدار کالري‌هاي سوزانده
  • ميزان ميانگين ضربان قلب
  • نقطه اوج ضربان قلب
 نکته: چنانچه شخصي‌ بدون کمربند ضربان قلب به تمرينات پرداخته است ،خلاصه تمرينات تنها زمان شروع ،تاريخ و مدت زمان ورزش را نشان ميدهد.
راهنمايي‌ :با فشار و نگاه داشتن دکمه     در اولين مرور خلاصه تمرينات ميتوانيد صفحه خلاصه تمرينات را ردّ  کرده و به صفحه بعدي برويد.
راهنمايي‌  براي مرور تمرينات قبلي‌ بعد از مدتي‌ ، دکمه     واقعه در صفحه زمان را فشار داده و گزينه تمرينات قبلي‌ (   ) را انتخاب کنيد.
راهنمايي‌  چنانچه در حين ورزش از کمربند ضربان قلب استفاده مي‌کنيد ميتوانيد با فشار دکمه     در کورنومتر توقف  ايجاد نمائيد.در صورتي‌ که شما دکمه      را مجددا فشار ندهيد تا  گام شمار را از حالت درنگ در بياوريد بعد از گذشت ۱ ساعت ،دستگاه به صورت خودکار  تمرينات را ذات مي‌کند. براي ادامه ضبط دکمه خير (      ) را فشار دهيد.
راهنمايي‌  ضمنا براي جلوگيري از ايجاد بوي نا مطبوع، بعد از هر بار استفاده  کمربند را با آب و صابون با دست بشوييد.
۱۱ مروري بر سابقه  تمرينات
کاربران ميتوانند اطلاعات جمع آوري شده از يک دورهٔ ورزشي ثبت شده را مرور کنند.همچنين قادر به ديدن اطلاعات ضبط شده حاصل از تمرينات گذشته‌شان ميباشند.
براي برسي‌ روند و سابقه تمرينات پيشين :
۱. در صفحه زمان کليد    را فشار دهيد.
۲. براي انتخاب مرور سابقه و روند ورزش‌هاي پيشين دکمه   يا       را فشار دهيد.
۳ گزئده خود را با نماد   تائيد کنيد .
۴. با کليد    ميتوانيد  ميان صفحات يکي‌ را انتخاب نمود و بعد از گذار ميان صفحات دستگاه دوباره به صورت خودکار به  صفحه نمايش زمان برگرديد.
 
مرور تمرینات ورزشی با ساعت سانتو
 
راهنمايي‌  براي بازگشت به صفحه نمايش زمان کليد     را فشار دهيد.
۱۱-۱ سابقه و روند تمرينات
گزينه سابقه و روند تمرينات، اطلاعات انباشته از تمرينات ورزشي ذخيره شده توسط دستگاه را در يک دره ورزشي خاص در اختيار کاربران قرار ميدهد.
شما ميتوانيد به اطلاعات زير دست يابيد:
  • تعداد و مدت زمان تمامي ورزش‌هاي ضبط شده.
  • تعداد و مدت زمان ورزش‌هاي انجام شده و ثبت شده در ۴ هفته اخير.
  • کلري‌هاي سوزانده شده در ۴ هفته اخير.
  • درصد زمان مصرفي در هر يک از نواحي ضربان قلب در ۴ هفته اخير.( هنگامي که ضربان قلب در نواحي ۱ ، ۲ و ۳ قرار دارد علامت     نمايانگر ميشود).
۲-۱۱تمرينات پيشين
در تمرينات گذشته کاربر قادر به دسترسي به اطلاعات ورزش پيشين خود مي‌باشد.(به منظور مطالعه اطلاعات  کامل تر در مورد صفحات گوناگون نمايش ،به فصل ۱۰ قسمت بعد از تمرينات  در صفحه ۱۸ مراجعه نمائيد.)
۱۲ تنظيمات
کاربر ميتواند تنظيمات را در صفحه نمايش زمان ميزان کند.در حين ورزش تنها به وسيله دکمه       کاربر قادر به تنظيم صداي دستگاه (روشن يا خاموش) ميباشد.
 
براي تنظيم دستگاه:
۱. در صفحه نمايش زمان دکمه    را فشار دهيد تا وارد گزينه تنظيمات شويد.
۲. با فشار     وارد اولين تنظيمات دستگاه ميشويد.و با کمک دکمه    و   ميتوانيد در بين مراحل مختلف تنظيمات گذار کنيد.
۳. دکمه   يا    را فشار دهيد تا مقادير راا تغيير دهيد .با نماد     گزيدهٔ خود راا تائيد نمود و به مرحله بعد برويد.
۴.چنانچه آماده هستيد گزينه بله (  ) را فشار داده و تمامي‌ تنظيمات را تائيد کنيد .در صورتي‌ که هنوز به تنظيمات مطلوب دست نيافته ايد گزينه(    ) را انتخاب کنيد تا به اولين تنظيمات باز کردنده شويد.
 
تنظیم ساعت سانتو
 
کاربران ميتوانند تنظيمات زير را نيز انجام دهند:
  • زمان: ساعت بر اساس ساعت و دقيقه ها
  • زنگ دستگاه: روشن / خاموش ،تنظيم ساعت و دقيقه زنگ
  • تاريخ: سال و ماه و روزهاي هفته
  • تنظيمات شخصي‌ : وزن ،حداکثر ضربان قلب
  • صداهاي دستگاه:
  1. کليه صداها روشن(  all on  ): در اين حالت  تمامي‌ صداهاي دستگاه روشن است.
  2. صداي دکمه  خاموش(  buttons off ): در اين حالت شما ميتوانيد تمامي‌ صداها به جز صداي فشار دکم‌ها را بشنويد.
  3. کليه صداها خاموش(    all off:          ): در اين حالت تمام صداهاي دستگاه قطع ميباشند .(هنگامي که کليه صداها در هنگام انجام ورزش قطعه باشند علامت   روي صفحه پديدار ميگردد).
راهنمايي‌  : کاربران ميتوانند در طول انجام تمرينات با فشار و نگاه داشتن بر روي دکمه    کليه صداهاي دستگاه را روشن و يا خاموش نمايند .توجه کنيد در صورتي‌ که کليه صداها روي (    all off       ) باشند .نميتوانيد صداها را به حالت روشن در بياوريد.
 
مثال: تنظيم زنگ دستگاه
در هنگام روشن بودن زنگ دستگاه  نماي در صفحه نمايش ديده ميشود.
براي تنظيم زنگ ( روشن/خاموش) کردن آن:
۱. در صفحه نمايش زمان دکمه     را فشار داده و نگاه داريد تا وارد تنظيمات  شويد.
۲. با دکمه     در ميان گزينه‌ها جستجو کنيد و گزينه زنگ ( )را بيابيد ،به وسيله کليد   تائيد کنيد.
۳. زنگ را با استفاده از دکمه     يا    به حالت روشن(ON)  يا خاموش(Off) در آوريد و با گزينه   آن را تائيد کنيد.
۴. با دکمه        زمان مورد  نظر براي تنظيم زنگ را انتخاب نموده و با    تائيد کنيد.
تنظیم زنگ ساعت سانتو
 
وقتي‌ زنگ به صدا در مي‌آيد با استفاده از دکمه (    Off )  آن را خاموش کنيد
توجه کنيد که با وجود متوقف کردن زنگ دستگاه در آن روز، در روز بعد و در زمان مشابه زنگ دوباره به صدا در ميايد.براي متوقف کردن اين حالت به تنظيمات بازگشته و زنگ را قطعه کنيد.
 
۱-۱۲ تنظيمات اوليه و حالت     sleep mode    ( خواب موقت دستگاه)
به منظور تعويض تنظيمات کارخانه‌اي و اوليه دستگاه بايد آن را در حالت (  sleep mode   ) يا خاموشي موقت قرار دهيم.
براي گذاشتن دستگاه در حالت خواب:
۱. بعد از آخرين گام در تنظيمات کلي‌ حالتي که دستگاه از شما مي‌خواهد تا اتمام انجام تغييرات را در قسمت تنظيمات تائيد کنيد ،کليد    را فشار دهيد تا دستگاه به حالت خموشي موقت در بيايد.
۲. با فشار هر يک از دکمه‌ها دستگاه دوباره به حالت فعال در خواهد آمد.
۳.تنظيمات اوليه را انجام دهيد( فصل ۴ شروع ورزش را در صفحه ۷ ببينيد.)
  نکته : در هنگام تعويض باطري ،فقط زمان و تاريخ دستگاه تغيير ميابد.و دستگاه همچنان تمرينات ثبت شده و همچنين تنظيمات اوليه را به ياد خواهد سپرد.
۲-۱۲ چنانچه کاربران در هنگام تنظيم دستگاه زبان اشتباه را براي دستگاه انتخاب کرده باشند و يا در صورتي‌ که بخواهند زبان دستگاه را تغيير دهند ،بايد وسيله مورد نظر در حالت خواب باشد.براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد نحوه تنظيم دستگاه به حالت خاموشي موقت (خواب) قسمت تنزيممات ابتدايي را در صفحه ۲۴ بخوانيد.
۱۳  مراقبت و نگهداري
سعي‌ کنيد تا از اين دستگاه با دقت استفاده کنيد . دستگاه را با دقت جا به جا کنيد -از ضربه زدن يا پرتاب کردن آن خودداري کنيد .در صورت مواظبت و در شرايط معمول دستگاه به سرويس نيازي نخواهد داشت .
بعد از هر بار استفاده آن را با آب تميز و صابون به صورت ملايم شستشو دهيد و آن را با يک پارچه   نرم ( ترجيحا جير) و مرطوب صفحه دستگاه و همچنين محفظه آن را به دقت تمييز کنيد
 
 
  نکته: هيچگاه دستگاه را در معرض مواد پاک کننده ،حلال‌ها و يا مواد حشره کش قرار ندهيد.سعي‌ نکنيد خودتان دستگاه را تعمير کنيد . براي اين منظور به نمايندگي‌ سرويس ،توزيع کننده و يا فروشنده مجاز سونتو  مراجعه کنيد.تنها از قطعات  و لوازم اصلي‌ سونتو  استفاده کنيد ،صدمه ناشي‌ از قطعات و لوازم غيره اصلي‌ ،شامل پوشش ضمانت دستگاه  نمي‌شود.
 نکته: هرگز هنگام شنا کردن يا تماس با آب دکمه‌ها را فشار ندهيد ،فشار دادن دکمه‌ها هنگامي که دستگاه در آب غوطه ور است ميتواند موجب خرابي‌ آن شود.
 
۱-۱۳  تعويض باتري
در صورتي که نماي   روي صفحه نمايش داده شد ، توصيه ميشود باطري را تعويض کنيد. اين عمل راا با دقت تمام انجام دهيد تا مطمئن باشيد که سونتو M1/ ا‌م ۲ شما در برابر آب مقاوم ميماند.مطابق شکل ارائه شده در زير باطري را تعويض کنيد.
 
 
 نحوه تعویض باتری ساعت سانتو - www.shabtab.net
 
 نکته: از قرار گرفتن صحيح حلقه    شکل پلاستيکي‌ اطمينان حاصل نمائيد زيرا که فقط در اين صورت است که کامپيوتر  ريستاپ ضد آب باقي‌ خواهد ماند. جايگزيني باطري همراه با بي‌ توجهي‌ ميتواند مشکلاتي را در ضمانت دستگاه به دنبال داشته باشد.
 نکته با دقت تمام به فنري که در قسمت باطري وجود دارد توجه کنيد ، ( تصاوير بالا را ببينيد)  در صورت صدمه ديدن فنر ، دستگاه خود را به يک نمايندگي‌ سونتو مجهز به خدمات بعد از فروش ببريد.
 نکته ضمنا در هنگام جايگزيني باطري ،تنها زمان و تاريخ هستند که تغيير ميکنند .تنظيمات اوليه پيشين و همچنين تمامي‌ تمرينات ثبت شده کاربر ذخيره  شده باقي‌ خواهند ماند. 
 
۲-۱۳ جايگزين کردن باطري کمربند ضربان قلب
تصاوير زير به شما کمک مي‌کند تا باطري دستگاه را تعويض کنيد.
کمربند ضربان قلب M1
 عوض کردن باتری کمربند ضربان قلب ساعت سانتو ام 1
 
کمربند ضربان قلب M2
 عوض کردن باتری کمربند ضربان قلب ساعت سانتو ام 2  
 نکته:پيشنهاد سونتو به شما کاربران اينست که پوشش باطري  و حلقه   شکل را همزمان ،همراه باطري جايگزين کنيد.بدين وسيله از تميزي و ضدّ آب ماندن کمربند خود اطمينان حاصل خواهيد کرد.پوشش‌هاي جايگزين همراه با باطري‌هاي قابل تعويض را ميتوانيد از تمامي‌ فروشگاه‌هاي مجاز سونتو و همچنين بازار اينترنتي آن تهيه کنيد.
 
۱۴ مشخصات دستگاه
۱-۱۴ خصوصيات تکنيکي‌
مشخصات عمومي‌
  • دماي عمليات : -۱۰ درجه سانتيگراد تا + ۵۰  درجه سانتيگراد / +۱۴ درجه فارنهايت تا  +۱۲۲
  • دماي محفظه ذخيره : -۳۰    تا  +۶۰      /  -۲۲   درجه فارنهايت     تا +۱۴۰درجه فارنهايت
  • وزن ( دستگاه): ۴۰ گرم / ۱.۴۱ اوز
  • وزن ( کمربند ضربان قلب) : ماکزيمم ۵۵ گرم / ۱.۹۵ انس
  • وزن( کمبند دو جنبه راحتي‌ سونتو ) :ماکزيمم ۴۲ گرم / ۱.۴۸ انس
  • عايق در مقابل آب ( دستگاه): ۳۰ مرت / ۱۰۰ فيت ( ايزو ۲۲۸۱)
  • عايق در مقابل آب (کمربند ضربان قلب): ۲۰ متر / ۶۶ فيت (ايزو ۲۲۸۱)
  • ارسال فرکانس ( کمربند): ۵.۳ کيلو هرتز قابل قياس با تجهيزات ورزشي، و ۲.۴۶۵ گيگا هرتز قابل رقابت با سونتو (سونتو) -انت
  • حوزه ارسال فرکانس:~ ۲ متر / ۶ فيت
  • باطري قابل تعويض توسط کاربر( هم براي دستگاه و هم براي کمربند) 3V CR2032
  • امر باطري ( دستگاه / و يا کمربند)حدود ۱ سال در صورت استفاده نرمال از دستگاه ( ۲.۵ ساعت ورزش (با ضربان قلب) در هفته)
ثبت کننده دستگاه / کورنمتر
  • حداکثر ضبط زمان : ۹ ساعت و ۵۹ دقيقه و ۵۹ ثانيه
  • دقت پذيري: وقايع در ۹.۹ ثانيه اول با دقت ۰.۱ ثانيه ثبت ميشوند.اما پس از ۱۰ ثانيه مدت زمان با دقت ۱ ثانيه اندازه گيري ميشود
 
مجموعات
  • خلاصه تمرينات قبلي‌ : ۱
  • مجموعهٔ مدت زمان ورزش: ۰ تا ۹۹۹۹ساعت ( بد از ۹۹۹۹ ساعت زمان دستگاه به ساعت ۰ باز ميگردد)
  • زمان و کيلو کالري‌هاي مصرف شده در ۴ هفته اخير: نامي۰ تا ۹۹۹۹ کيلو کالري  و ۰۰:۰۱ - ۹۹:۵۹ ساعت.
 
ضربان قلب
  • نمايش : ۳۰ تا ۲۴۰
 
تنظيمات شخصي‌:
  • تاريخ تولد: ۱۹۱۰-۲۰۰۹
  • وزن: ۳۰ تا ۲۰۰ کيلو گرم يا ۶۶ تا ۴۰۰ پوند 
 
۲-۱۴ علايم تجاري
سونتو (سونتو) M1/ ا‌م ۲ ،لوگو‌هاي مربوطه ،کليه علائم تجارتي مربوطه به سونتو و اسامي ساخته شده براي اين محصول،چه ثبت شده و چه غير ثبت شده علايم تجارتي وابسته به سونتو (سونتو) اوي ميباشند و کليه حقوق مربوط به اين محصول محفوظ است.
۳-۱۴ امتياز FCC
اين محصول از بخش ۱۵ قانون fcc پيروي مي‌کند.عمليات از دو حالت زير خارج نيست : ۱) دستگاه هيچگونه اختلالي را که مضر بوده ايجاد نميکند ۲) تمامي‌ اختلالات و فرکنشي ديگر توسط دستگاه پذيرفته ميگردد که شايد برخي‌ از آنها زيان آور باشند.
کليه تعميرات بايد توسط پرسنل سرويس دهي‌ شرکتي اين مهيسول انجام پزيردزيرا که تمامي‌ تعميرات غير مجاز باعث سلب ضمانت دستگاه ميگردند.اين محصول به منظور رويارويي با استانداردهاي    fcc در بخش کنترل کيفيت تست شده و براي استفاده در خانه و يا محل کار مناسب هستند.
۱۴-۴   امتياز  CE
وجود علامت CE روي دستگاه بيانگر انطباق استانداردهاي اين محصول با رهنمود‌هاي اتحاديه اروپايي  EMC و   99/5/EEC.  و   89/336/EEC  مي‌باشد.
 
۱۴-۵  ICES
اين دستگاه کلاس [ B ] همچنين مورد  قبول   -003 ICES  کانادايي  مي‌باشد.
۱۴-۶  حق کپي‌ رايت يا تکثير محصول
کليه حقوق اين محصول منحصرا متعلق به شرکت سونتو  اوي ( suunto OY) سال ۲۰۰۹ مي‌باشد.تمامي اسامي محصولات اين شرکت،کلي‌ نامهاي تجاري چه ثبت شده و چه ثبت نشده باشند در اختيار شرکت سونتو (سونتو) اوي بوده و فقط و تنها به منظور افزودن تکنولوژي و دانش اطلاعات  به مشتريان خود، به توزيع محصولش مي‌پردازد.محصولات اين شرکت و تعلقات آنها نبايد براي هيچ هدف ديگري به جز هدف ذکر شده استفاده و يا توزيع گردند.در صورت نداشتن اين نوشته( copyright,  Suunto Oy , ۲۰۰۹) محصولات مشابه خارج از دارئي‌هاي اين شرکت به شمار ميروند.که توسط منابع ديگري دوباره توليد شده، مجددا مونتاژ شده و يا تحت نظر شرکت‌هاي غيره مجاز به فروش ميرسند.
متذکر مي‌شويم که مشمولات اين سند ميتوانند در هر زماني‌ و بدون خبر قبلي‌ تغيير داده شوند.آخرين نسخه از اين اسناد را ميتوانيد در سايتwww.suunto.com  دانلود نمائيد.
۱۴-۷   مقررات  ثبت اختراع
اين محصول توسط درخواست‌هاي امتياز ثبت اختراع و حقوق ملي‌ مربوطه ،محافظت شده است.US 11/432,380 US 7129835, US 7,526,840, US11/808,391, USD 603,521, USD     29/313,029.درخواست نامه‌هاي ثبت اختراع بيشتري نيز در اين خصوص وجود دراند.
۱۴-۸ دور رختن دستگاه
از شما مي‌خواهيم تا به طريقه مناسبي دستگاه راا منهدم ساخت (دور بريزيد) .و با اين وسيله به عنوان يک زبالهٔ الکترونيکي‌ برخورد نمائيد.آن را در سطل زباله نيندازيد چنانچه مي‌خواهيد ميتوانيد آن را به نزديکترين نمايندگي‌ سونتو (سونتو) بازگردانيد.
 نحوه دور انداختن ساعت سانتو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر